Lunch "möte" eller möte på lunchen

Det var egentligen inget möte..utan mer bara en vanligt lunch på jobbet.
Det jag blir upprörd över var att jag och en kollega diskuterade att kämpa med vikten. Hon har i hela sitt liv kämpat med att gå UPP i vikt, medan jag har kämpat med att gå NER i vikt. Hon berättade att det vid upprepade tillfällen har kommit fram folk på stan till henne och sagt att hon ser ut som ett "anorexifall" och att hon "måste äta mer" osv. Sedan kommer en kvinna och lägger sig i vår diskussion..och har mage att säga att jag förmodligen är så överviktigt på grund av att jag äter som en karl och aldrig motionerar! Hur kan hon ens påstå något sådant när hon inte ens kännt mig i en vecka?! Och vad vet hon om hur mycket jag motionerar? Vad får folk att tro att de har rätt att kommentera andras viktproblem?? Speciellt om man inte är inbjuden i diskussionen?!

I alla fall..för att fortsätta i mer positivanda...så har jag funderat på om jag ska skriva vad jag äter här. Det var också någon som skrev det i en kommentar (tack för kommenterandet). Kanske kan jag få lite tips av er, och kanske kan ni få lite tips av mig?


DAGENS MAT:
frukost: ett glas a-fil samt två stycken riskakor, rökt skinka
mellanmål: cappucino utan socker samt en banan
lunch: kesoplättar, kycklingköttbullar, squash och sallad
mellanmål: två stycken riskakor, smör samt ramlösa
kvällsmat: thailändsk spicy-soppa med räkor och purjolök + baguette!


Insåg för övrigt att jag denna vecka inte har "unnat" mig några snedsteg matmässigt...förutom i dag då när jag åt baguette till maten, vitt bröd...mindre bra..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0