Mentalträning -dag 30

Idag har jag fått all sorts mentalträning.
Ibland tror jag inte att jag orkar att jobba på Socialtjänsten. Så otacksamt jobb. Alla är för det mesta sura på en.

I alla fall.
Är det någon som lyssnar på Lars-Eric Uneståhls avslappningsband/mentalträningsband?
Tycker att de är jättebra! Har nästan alla.
Just nu lyssnar jag mest på Det gyllene rummet.



En plats i mitt inre. Mitt eget mentala rum.
Jag föreställer mig mitt mentala rum...som ett rum beläget utomhus, utan tak. Med väggar som inte är väggar utan snarare hyllor fulla med bonsaier och orkidéer. I mitt mentala rum, finns det stenar och vatten. Ett obeskrivligt lugn inspirerat av asien. Jag ser framför mig hur jag sitter i mitten av rummet på en platt sten. Hur vattnet porlar runt mig. Inte djupt vatten utan bara så mycket vatten så det täcker botten...en eller två centimeter djupt vatten. Det är till detta rum jag besöker mentalt när jag försöker meditera. När jag ägnar tid åt mig själv. När jag sitter ner på min sten i mitt mentala rum...sitter och njuter av lugnet. Sitter och läker min själ, varvar ner, stressar ner.

Alla borde ha ett mentalt rum.


 


Kommentarer
Postat av: H

Vad fint det där lät, får man göra rummet som man vill eller säger han på bandet hur det ska se ut?

2010-06-18 @ 22:17:34
URL: http://nerkommermanalltid.blogg.se/
Postat av: Hanna

Håller med dig. Jag kör "Må bra av mental träning" regelbundet och gjort det sedan jul. Jag har faktiskt märkt en del mentalt, är bla inte lika självkritisk eller lätt stressad.



Mitt mentala rum är i en box i ett stall (häst tokig som jag är)tidigt en morgon då hästarna precis fått mat. Finns enl mig inget mer rofyllt än lugnet och ljudet som infinner sig då. Stallet är ljust och städat. Jag sitter på boxgolvet som har nytt halm utlagt. Mer detaljerat har jag inte gjort det.

2010-06-19 @ 14:14:07
URL: http://gorgina75.wordpress.com
Postat av: MiniZillen

SV: Man får göra rummet som man vill!

2010-06-20 @ 10:01:44
URL: http://minizillen.blogg.se/
Postat av: Mental träning

Tack för tipset om Uneståhl

2010-07-14 @ 10:06:16
URL: http://www.xn--mentaltrning-ncb.org/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0