LÅNGHELG

Långhelg, det är det jag ska ha nu! Från och med kl 12 idag. Till och med kl 8.00 på tisdag. Mycket trevligt!

Samtidigt jobbigt. Jag har återigen blivit erbjuden en förlängning på jobbet. Nu är det dock en tjänst jag skulle vilja ha. Problemet? Att jag inte vill bo isär med fästmannen. Så varför inte bara tacka nej? Tackar jag nej, tackar jag ja till arbetslöshet. Tackar jag ja, tackar jag nej till att ha någon att komma hem till. Vad är värt mest?

Jag kan ju alltid tacka ja för en kort stund. Begränsad tid. Så som vi levt nu i maj, juni och juli...och halva augusti.. Jag vet inte. Känner mig förvirrad. NU ska jag äta lunch med mamma å pappa. Sen ska jag packa bil å kärra och dra upp till Norrland med ett lass till...hm...måste fundera ett tag till...


Återkommer!

Kommentarer
Postat av: Emelie

Men gud vilket dilemma! Usch, jag skulle verkligen må pyton över att behöva välja! Vart är jobbet någonstans då? Långt ifrån din fästman? han kan inte flytta med dig? Eller om ni kanske kan flytta halvvägs, så ni båda har lika långt till jobbet?

Varför känns det som att jag bombarderade dig med frågor?



Hoppas verkligen du kommer fram till en lösning som känns bra för dig, för det är det de handlar! DU ska må bra, glöm inte det. Det andra ordnar sig nog ändå.

2010-07-15 @ 15:58:53
URL: http://themana.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Åh vilket jobbigt beslut! Jag skulle ha världens ångest. Men jag är säker på att du kommer fatta det som känns mest rätt! :) Och kärleken övervinner allt! Eller hur? ;)

2010-07-16 @ 12:04:24
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0