Funderingar

Jag har tackat nej till jobbet. 100 mil är för mycket. Det skulle inte fungera. Sedan har jag inget boende heller. Men i alla fall har jag tackat nej. 1:e soc sekr sa i alla fall att erbjudandet står kvar, om jag ändrar mig.


Annars så är allt bra. Eller det mesta. Motionen är det riktigt illa med. Jag jobbar mycket. Lite väl mycket. Med maten är det fortfarande en egen variant av LCHF som gäller. Ikväll åt jag dock sushi. Mycket gott! Ibland ska man få unna sig själv saker. Saker som inte nödvändigtvis behöver vara onyttigt.


I kväll har jag surfat runt på lite viktbloggar.
Känner mig lite nedstämd och ledsen för bloggerskornas skull. Har läst om både överätning, hetsätning, undervikt och övervikt. Strävan efter att gå ner i vikt till normalvikt och strävan efter att bli så smal som möjligt. Det får mig också att bli stolt över mig själv. Stolt över att jag kan erkänna mitt problem. Stolt över att jag tar tag i det samtidigt som jag tillåter mig själv att leva ett relativt normalt liv. Jag njuter av att ha min mamma på besök. Jag njuter av att besöka min fästman i Norrland och jag njuter av att jobba. Jag njuter av vardagsmotionen och jag njuter helt enkelt av livet.

Jag vet att mitt liv inte är över om jag inte lyckas gå ner i vikt. Jag vet vad som är viktigt i livet. Men jag strävar efter att må ännu bättre än vad jag gör nu. Både kroppsligt och mentalt. Om det tar ett år längre på mitt sätt, än vad det gjort om jag följt någon sträng diet och motionerat till förbannelse...det skiter jag i! Jag mår bra och det ska jag göra under tiden jag minskar i vikt och mått också! Så det så! Nu är det bestämt!





Kommentarer
Postat av: Studentskan

Bra inställning! tummen upp

2010-07-20 @ 19:32:49
URL: http://nyttighetermm.blogspot.com
Postat av: Jenny

Säger som ovan - sund inställning! Det viktiga är hur man mår (både psykiskt och fysiskt), inte om man har en valk mer eller mindre :)

2010-07-20 @ 20:57:15
URL: http://kalorigris.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Åh vilket härligt inlägg!

Du har så jäkla rätt! Man ska njuta. Hela livet ska inte handla om att gå ner i vikt. Tänk hur svårt det är att inse det egentligen!

Jag har verkligen försökt tänka att det får ta den tid det tar, så länge jag mår bra. Men det är så svårt balansgång eftersom jag inte trivs med mig själv. Men varför trivs jag inte med mig själv? Jo, pga andra. Jag är rädd att folk ska tro att jag är gravid pga min mage, jag är rädd att folk ska stirra på mina ben om jag går i shorts. Så om jag inte hade tänkt på vad alla andra tyckte kanske jag hade trivs med mig själv och haft en mycket sundare inställning.

Hm... Mycket att fundera på där. Måste verkligen tänka om!

Nu blev det en liten diskussion om mig själv, men ja.



Du har verkligen helt rätt inställning! Jag hoppas det smittar av sig på mig! :)

Du är grym!



Kram

2010-07-21 @ 14:55:09
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: H

Så himla bra sagt, tack för det. :)

2010-07-21 @ 22:14:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0