Gymmande

I morse kändes det som om jag endast sovit 10 minuter i natt..så otroligt trött att jag snoozade i en hel timme. Gick upp tidigare än vanligt, för jag tänkte att jag kunde köra sambon till jobbet och sedan åka förbi gymmet och träna lite..vilket jag också gjorde!

Idag börjar jag även min distanskurs. Känner mig måttligt motiverad. Saknar att ha något att göra om dagarna. Vill ha ett jobb. Jag har nu sökt massor av jobb (mer än 20), både här i kommunen där jag bor samt många av de kranskommuner som finns här...men INGEN har hört av sig och bett mig komma ens på intervju..jag har ju både min examen och många bra skriftliga och muntliga referenser..*suck* Pappa säger att det beror på efternamnet och mamma tror att det är för att jag är så ung och ingen vill satsa på någon som är för ung..va fasen! De peppar mig att inte ge upp, och det är klart att jag inte tänker ge upp! NI där ute i cyberspace...ni kan väl skänka en liten tanke så att någon kanske hör av sig så att jag får ett jobb?

 

Det som är BRA med detta är att jag nu har all tid i världen att verkligen ta tag i min vikt och göra något åt det. Jag ska se detta som ett ypperligt tillfälle att träna och att bli mer och mer hälsosam! Naturligtvis ska jag fortsätta att söka jobb och hoppas! Tills vi ses igen...lite info om dagens träning ;)



2010-01-25

Aktivitet: Konditionsträning/GYM

Tid: 60 min

Maxpuls: 184

Snittpuls: 150

Kaloriförbrukning: 539

Fettförbränning: 4 min

Kondition: 56 min


Kommentarer
Postat av: Helena

Jag är också arbetssökande och vet precis hur du känner det...Håller tummarna för både dig och mig att vi ska hitta ett bra jobb framöver!



Tack för pepp i min blogg, och skickar en dos pepp till dig med!! Hejja hejja! :-)

2010-01-25 @ 14:26:38
URL: http://sextiotrekilosovervikt.blogg.se/
Postat av: Beckis

Tack! Jag hade det kanske lite väl mysigt. Gud, vad skräp jag har vräkt i mig! Nu blir det andra bullar! Gick och köpte en delmålsklänning efter jobbet, så nu har jag något att jobba mot! Lycka till med jobbsökandet. Det är varken kul eller lätt att vara ute i det träsket. Håller tummarna!

2010-01-25 @ 20:31:01
URL: http://www.metrobloggen.se/beckisvikt
Postat av: Hanna

Vet hur det känns att vara arbetslös, har dock "tur" att kunna få jobba timmar.



Låter bra att du ändå försöker tänka positivt, med det hela.



Många pepp kramar.

2010-01-25 @ 23:14:22
URL: http://gorgina75.wordpress.se
Postat av: Tess

Du är grym med din träning, som orkar!



Om ditt efternamn spelar någon roll blir jag förbannad, det är vansinnigt att det ska kunna påverka men tyvärr finns det en möjlighet att ens för eller efternamn kan spela roll ibland. Jag har själv ett inte alls speciellt vanligt efternamn, fast än så länge har jag bara stött på svårigheterna folk har med uttalet då det kommer till efternamnet ;)

KRAM

2010-01-26 @ 10:59:06
URL: http://bootcampbabe.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0