Taket LÄCKER!


*suck*

Hemma...Så när jag kommer hem från jobbet så är det fullt med VATTEN över köksgolvet. Nu har hyresvärden varit här och skottat bort snön på taket...men vette fasen..det droppar fortfarande från taket.


På jobbet är allt en röra! Folk skickar runt mig och jag har ännu inte fått några riktiga arbetsuppgifter. Men jag tror att det kommer att lösa sig.

Ang. träning/mat
Träningen ligger lite på is...har bara tränat i måndags. Har fruktansvärda magsmärtor pga lingonveckan..tror dock att det är pga frustration över att jag nu ska hinna med skolan (75%) när jag också jobbar 100%.

Matvanorna är bra. Jag har ju tidigare berättat att jag kämpar mot hetsätning...Jag har utmanat mig själv sedan någon vecka tillbaka att ha en "ätardag". För mig innebär detta att jag kan äta något speciellt som jag längtar efter, det betyder INTE att jag tillåter mig själv att äta några större mängder mat.. Så idag har jag ätit ute med min sambo på Jensen´s. Åt också efterrätt. Är stolt över mig själv att jag numera kan läna även efterrätt när jag känner mig nöjd, att jag inte längre tvunget måste äta upp allt. Tidigare (började medvetet kämpa mot hetsätningen för tre år sedan) kunde jag aldrig bara äta en portion efterrätt och aldrig någonsin LÄMNA kvar något efter att jag var nöjd/mätt.

Även om inte träningen är den bästa just nu eller att vikten inte rasar så är jag superstolt över mig själv att hetsätningen mer och mer ebbar ut. Och att mina matvanor går att kontrollera och att allt inte längre är hopplöst...jag kommer att klara detta! Nu är det marsutmaningen som gäller!!!


Kommentarer
Postat av: viktory

Du är superduktig tjejen! När du fått in mer rutin med jobbet kommer du finna tid att träna igen. Det är ju en omställning.

Kram

2010-02-24 @ 23:39:11
URL: http://hetsatarn.blogspot.com
Postat av: Hanna

Super duktigt kämpat. Vet hur det är att hets äta. Har kommit in i en svacka nu och märkt att jag inte klara av att låta bli något som är gott tex kex, kakor mm Så nu har barnen och maken fått "rensa" bort det. Så kanske det går lättare nu när det inte finns något att äta. Lite besviken har ju klarat att finns kakor mm hemma som jag inte rört i ca 6månader. Men nu är det kört igen :S Är som andra missbrukare man gör det i smyg. :S

2010-02-25 @ 11:02:06
URL: http://gorgina75.wordpress.com
Postat av: Stina

Bra jobbat! Det är ju grymt strongt av dig att lämna när du är nöjd. Jag kan inte det och jag har ingen ätstörning.

Du ska verklgien vara stolt över dig själv!!

Pepp pepp

2010-02-25 @ 14:19:35
URL: http://stajns.blogg.se/viktblogg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0