Dieter

Jag har förmodligen testat de flesta dieter. Hur kändisar råbantar inför säsongspremiärer av sina tv serier osv...
Tänkt om världen vore lite mer accepterande mot oss feta chics? För min del är det ju så, vilket kanske de flesta vet också, att jag har INGA som helst egentliga problem av min vikt. Visst, jag bär på ca 50 kgs övervikt...! Men ändå! Jag har utmärkta värden, vilket tillochmed chockade läkaren som utförde alla test.. Jag har hyfsad kondition och jag har varken ont i knä, rygg eller leder. Det som är mitt "problem", och det är värkligen ett lyxproblem, är att jag har svårt att hitta byxor som passar. Jag har riktigt kraftiga lår och rumpa (där sitter nog alla de extra kilona jag har..allt på samma ställe!)...så att hitta ett par jeans som sitter snyggt det finns inte i min värld! Tyvärr.

Sedan har jag också en dröm, och det är att kunna bära en klänning utan att det ser ut som om en klänningsbärande gris! Jag har aldrig haft klänning, förutom på begravningar...suck.

Jag har ju då läst om ex de dieter som dessa damer äter (se bild nedan)...och visst det är ju inte konstigt att man går ner i vikt om man endast äter ex grapefrukt..men man måste ju leva också!  Som jag tidigare nämnt så har jag börjat fundera kring om jag skulle börja med soppor eller med Viktväktarna eller något liknande. Problemet är bara att allt sådant kostar så mycket pengar..just nu pluggar jag ju och har inte ens en 1000-lapp i inkomst. Jaja..jag får väl ta tag i det när jag får ett jobb. Just nu har jag i alla fall börjat med att dricka en "drink" till frukost, en drink bestående av banan, hallon eller apelsin, samt mjölk eller grädde. Detta i syfte att jag ska känna mer mättnadskänsla på morgonen och inte plågas av hunger så som jag gjort innan...

Nu ska jag ut med vovven. I kväll ska jag på musikal, med sambon, mina föräldrar och sambons mamma.


På återseende!!!


Kommentarer
Postat av: H

Sv: nä, ingen speciell diet...försöker bara hålla mej borta från socker, bröd, ris, pasta och sånt.

2010-02-12 @ 18:49:18
URL: http://nerkommermanalltid.blogg.se/
Postat av: Thea

Det är jättebra att du trivs med dig själv. Det borde absolut fler göra.

2010-02-12 @ 19:45:45
URL: http://theasutmaning.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0