Är detta vad jag behöver?

Så..
Jag har beslutat att försöka träna med min PT två gånger i veckan. Kanske är det detta som jag behöver för att orka fortsätta??? Jag har även funderat på att gå med i Viktväktarna...men jag vet inte. Jag har så svårt med att hela tiden väga och mäta maten. Det känns så jobbigt på något sätt. Och sedan det faktum att man i början inte bara kan kolla i skafferiet eller frysen och säga...Hm..idag är jag sugen på detta.

Fattar ni vad jag menar?

Så vad händer hos er? Det har varit lite segt med kommentarer! :( Trist!
I morgon är det vägdag. Plus att jag ska på arbetsintervju..! Läskigt. Men ack så spännande! Och vad gäller vikten så hoppas jag på att jag äntligen kommer ner till 96, något. Håll tummarna!

Och som vanligt lite Biggest Loser inspiration ;)


Kommentarer
Postat av: Viktory

hoppas det går bra både med vägning och intervju!

2010-02-10 @ 14:21:41
URL: http://hetsatarn.blogspot.com
Postat av: Jen [tappat nästan 10 kg på 5 veckor]

Jag tränar med min pt 1 gång i månaden :) som du skriver kan det vara vad du behöver. När min vikt stått still en vecka så var det just det jag behövde!

2010-02-10 @ 14:43:24
URL: http://myheavylifeisover.blogg.se/
Postat av: Josefine

Istället för att bli medlem hos viktväktarna. Som säkert är jätte bra och ännu bättre om man behöver pepp. Men du kan ju även räkna hämma utan points. Som jag, jag fick uträknat av en dietist hur mkt kalorier just jag ska äta för att gå ner i vikt. Men du kan ex bli medlem på matdagboken.se, det är gratis. Där fyller du i uppgifter som vikt osv. Sen räknar den ut hur många kalorier du ska äta för att hålla din vikt. Om du sen vill gå ner så minskar du detta med ca 500 kcal. Ex, den räknar ut 2000 kcal/per dag för att behålla din dagliga vikt. Minska med ca 500 kcal = 1500 kcal för att gå ner i vikt.



Sedan håller du kolla på hur mkt kalorier det finns maten du äter. Det låter kanske krångligt men jag tror inte det är mer krångligt än att räkna points. Jag väger inte maten utan går lite på känsla där. Sen finns det en massa kaloritabeller på nätet, även på matdagboken.se. På ex brödförpackning så burkar det ibland stå 220 kcal/100 gr. Sen om man läser lite till så kan det stå att en skiva är 80 gram osv. Sen är det bara till att räkna. ;) Ett litet tips bara. =)



Lycka till på intevjun.

2010-02-10 @ 15:20:26
URL: http://jossisviktresa.blogg.se/
Postat av: Pärlan

Jag är medlem hos viktväktarna och tycker det är super! Jag brukar bara väga maten någon gång, för i princip allt finns redan där! T.ex alla knäckebrödsorter osv. Så oftast behöver man bara skriva in t.ex Wasa Husman, så är det färdigt med 1 skiva hur mycket den innehåller. Så det är bara någon gång ibland man behöver väga maten. :)

Kram!

2010-02-10 @ 16:45:19
URL: http://phatgirl.devote.se
Postat av: Jen [tappat 10 kg på 5 veckor]

Nej.. en del likheter i lchf men ändå verkligen inte. Så nä :)

2010-02-11 @ 08:48:59
URL: http://myheavylifeisover.blogg.se/
Postat av: Jaquelen

En produkt som jag rekommenderar är Herbalife därför att det har verkligen förändrat mitt liv till det bättre.

På 21 dagar kan du gå ner väldigt mycket, t.ex min svärmor gick ner 7 kg!

Herbalife finns i över 70 länder och miljontals människor i dessa länder använder deras produkter för att DE FUNGERAR. Jag bestämde mig för att börja sälja deras produkter efter resultaten jag såg och på min blogg kan du beställa hem dem, men om du vill ha de billigare så har jag 20 st auktioner på Tradera.com



Ha det bra

2010-02-11 @ 08:57:57
URL: http://herbafitness.wordpress.com
Postat av: Pärlan

Jaa, just siffran 101 är fruktansvärt seg och totalt envis och vägrar rubba sig! Jag blir snart galen! Hoppas det rör på sig snart för dig! Jag ska bort från den där siffran, förr eller senare. :P hehe

Hejja dig!! :D Kram

2010-02-11 @ 12:37:22
URL: http://phatgirl.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0