Gissa vad! (fortfarande sjuk)

Just det, jag är fortfarande sjuk.
Trist nog. Dessutom så har vår älskade bil lagt av! Kul va? Jag som har 10 mil till jobbet..å inga bussar går. Suck.
Jaja. Jag var i alla fall fortfarande sjuk i dag. Men i morgon ska jag banne mig ge mig iväg till jobbet, det känns bra. Skönt och positivt.

Hur är det med er då?

Jag har testat på att "meditera", men jag vet inte riktigt hur man gör. Letar efter en "ljudbok" eller liknande med instruktioner. Har läst om det på nätet, och försökt göra på samma sätt. Vi får se. Ska testa igen i kväll.

Konstigt nog känner jag mig gladare och lyckligare än på länge. Varför? Jag har lite olika tankar kring detta. Jag tror och hoppas att det har med att jag på senaste tiden valt att fokusera på mitt inre och på min "brabok". Jag vill verkligen att jag ska börja läka innifrån. Jag vill fortfarande gå ner i vikt, jag vill kunna bli gravid en vacker dag. Men just nu känner jag att jag vill fokusera på mitt inre. Bli lycklig och glad med den jag är. Kanske kommer vikten att rasa då också? Min kostrådgivare tycker att jag äter bra, hon tror att det kommer att ta ett tag innan min kropp reagerar...för att jag har ett förflutet som jojo-bantare. Kanske är det så, kanske är det bara så att min kropp inte vill, inte kan gå ner i vikt. I vilket fall som helst så måste jag lära mig att älska min kropp oavsett vad. Jag måste älska mig. Vad som än händer. Jag tror att detta kommer att hjälpa mig i min kamp mot min ätstörning. Om jag älskar mig själv, varför då fortsätta att plåga min kropp med hetsätning? Eller hur? Det är ju hur logiskt som helst, egentligen. Och nu ger jag allt. Verkligen. Jag har klarat mig i flera veckor utan att hetsäta. Hurra för mig! Jag klarar detta! Ett steg närmare mitt mål. Vikten kommer följa med och minska med stormsteg, bara jag håller i detta nu. Bara jag gör detta. Hejja mig. Nu jäklar!


Kommentarer
Postat av: H

Hejja hejja! :)

2010-12-01 @ 22:48:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0