BIA-mätning

FÖRST: Tack för alla kommentarer. Lämna gärna ett spår till er blogg, så jag kan spana in dem å kommentera hos er också.



SEDAN!

Har någon av er någonsin gjort en BIA-mätning?
Hade du frågat mig igår, hade jag svarat nej. Nu kan jag däremot säga; ja, det har jag.
Jaha, och vad gav det dig då?
Jo, serru. Nu ska jag redovisa mina resultat.
Tydligen består 44% av min kropp av fett! Det du. Är det inte äckligt så säg! Det betyder i praktiken att jag bör gå ner 30 fettkilo för att anses vara normal när det kommer till fetthalten hos en kvinnlig individ på 155 cm över havet.
Tja, det är ju goda nyheter. Enligt BMI, bör jag gå ner ca 50 kg. Så...30 känns lite mer uppnåeligt!

Det ännu mer goda nyheterna är att jag har hela 32,5% muskler! Wuhu! Det är tydligen mycket enligt min PT. Hehe. Det "normala" brukar ligga på mellan 23-29%. Så det är ju bra.

Det kanske inte låter mycket för världen. Men det gav i alla fall mig en liten puff i rätt riktning. Dags att ta tag i livet ;)

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad kul att få höra att musklerna är mer än genomsnittet. :)

2010-12-14 @ 22:35:18
Postat av: Hanna

Ja, det är sådan man vill höra. Det är roligt att man kan ligga lite över normalt än andra. Det andra vet man ju om.



Skulle också vilja göra sådan mätning.

2010-12-15 @ 09:20:38
URL: http://gorgina75.wordpress.com
Postat av: emma

Jag har också insett att man inte ska stirra sig blind för mkt på sin bmi. Jag har gått upp i vikt men tappat kroppsfett så egentligen är det bra. Även fast mitt mål är att få en lägre vikt.

2010-12-15 @ 14:55:54
URL: http://ilfart.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0