PT -igen....

Åh..som jag är trött! I dag har jag och min PT tränat intervallträning...först lite uppvärmning på motionscykeln och sedan lite hårdare motstånd på cykeln...sedan var det dags för intervallträning på crosstrainern..intervall och "bakgång" (man går bakåt för att träna lite andra muskler..)
De första intervallerna varade bara i 40 sekunder, sedan 30 och sedan 20 och sedan 40 igen..minns inte hur många intervaller vi tränade men ÅH så jobbigt det va..hela kroppen skrek "SLUTA, jag DÖR" efter bara tio minuter..(vi höll på i 30 min med intervall). Hon sa att det var första gången vi tränade och jag sa att jag ville sluta, hon frågade mig om det var min kropp som sa att jag ville sluta för att det var ovant eller om jag MÅSTE sluta för att jag ska spy eller mår dåligt på annat sätt...Jag svarade att det va min kropp som va ovan och att jag ville sluta för att det gjorde ont, men att jag inte tänkte sluta i alla fall. Bra, sa hon och peppade mig ännu mera så att jag orkade de sista minutrarna också..

Är så j*vla stolt över mig själv. När jag i efterhand insåg vad jag nyss klarat av blev jag så stolt att jag grät i duschen..och i bilen på väg hem. Nu TROR jag verkligen att jag kommer att klara att gå ner i vikt! Nu är inget omöjligt...Den sista halvtimmen med min PT i dag va förmodligen den värsta i mitt liv..men också den bästa! Jag hade ont i varje liten muskel i hela kroppen... Jag har aldrig varit så stolt över något jag gjort tidigare...Jag fattade också mod till mig att berätta att jag har ett förflutet som hetsätare och att det förmodligen är därför som jag har svårt att äta mellanmål..Hon är nu nummer två som vet om detta. Jag skäms så otroligt mycket för detta, och har hittills bara berättat det för henne och för min sambo..och för er...

Till en fråga nu. Vad kostar det att träna med PT? Min PT tar 2900:- för 10 ggr (10 träningstimmar + kostrådgivning) Det är helt klart värt varje krona!!!!

Kommentarer
Postat av: Anna

Jag har också "crosstrainat" mig idag. Det är perfekt om man vill gå ner i vikt! Jag har också pepparkakshysteri, men har gett mig fasen på att inte äta en enda under resten av året. Jag kan inte ha ätardagar med "fri tillgång" men dock fixar jag att få äta lite extra vanlig mat vissa dagar, oftast en av helgdagarna. Lycka till med viktnedgång!

2009-11-25 @ 15:10:16
Postat av: Thea

Vad bra det går för dig och bra att du känner att du kan klara av att gå ner i vikt. Bra jobbat.

2009-11-25 @ 15:32:39
URL: http://theasutmaning.blogg.se/
Postat av: Viktory

det var inte så farligt med tanke på allt man får för pengarna. när jag känner mig "friskare" kanske jag ska unna mig något liknande. Du är jätteduktig gumman =)

2009-11-27 @ 12:53:36
URL: http://hetsatarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0