Kan man likställa sockerberoende med alkohol- och narkotikamissbruk?

Det är den frågan jag ställer mig i min -förhoppningsvis- sista skoluppgift. Och så undersöker jag vem det är som har huvudansvar för behandling av personer med så kallat sockerberoende eller sockermissbruk.. Personligen tycker jag att det är sjukvården och som blivande socionom och fd sockermissbrukare så tycker jag det är helt fel att likställa sockermissbruk och narkotikamissbruk, även om jag kan förstå människor som vill ha ett likhetstecken
där emellan..

 

Min egna erfarenhet och mina egna åsikter är att sockerberoende eller sockermissbruk kan man bli av med med terapi eller ngt liknande..jag har svårt att tro på att samma sätt som man behandlar narkotikamissbrukare och folk med sockermissbruk är samma. Men som sagt det är mina åsikter. Jag tror att jag återkommer...

 

 


Kommentarer
Postat av: Hanna

Visst kan man det. När jag gick över till LCHF/GI kost så mådde jag piss fösta veckan och hade inte min bästa vännina funnits där så hade jag nog inte klarat det. Jag fick, yrsel, frös, mådde illa, huvudvärk, olustkännsla i kroppen mm

Samma får jag idag fast tvärt om. Äter jag för mycket socker eller kolhydrater får jag dom symtomen

2009-11-29 @ 23:11:58
URL: http://gorgina75.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0