Ätardag

Apropå en kommentar som skrevs till mitt tidigare inlägg...om mitt sug efter pepparkakor. Usch, jag har så svårt att gå å handla utan att köpa pepparkakor! Det är värre än mitt fd chokladsug som jag hade för flera månader sedan...
Det här som många har...en ätardag..en dag då man får tillåta sig själv att äta lite mindre nyttiga saker ;)
Åh, jag vill så gärna ha en. Men min sköterska sa att jag INTE skulle ha det.

I alla fall..så jag har för första gången på cirka tre veckor brytit mot de "matregler" jag fått av "min" sköterska. Igår åt jag pistagenötter (bilden är från Exotic Snacks).. Gud, va gott det var! Jag har inte ett dugg dåligt samvete, även om jag kanske borde. Jag anser fortfarande (även om inte sjukvården håller med) att det är lättare att hålla sig till en smal diet om man då och då får ha en ätardag. Har alla som läser denna blogg en ätardag? Och hur fungerar det för er? Hur mycket och vad, äter ni då?




Kommentarer
Postat av: Viktory

jag har inte bestämt någon direkt ätardag. Tycker det är lättast att försöka hålla sig undan från allt det goda men det funkar ju aldrig i längden. Jag måste hitta en sund balans i mitt ätande.

2009-11-21 @ 13:17:03
URL: http://hetsatarn.blogspot.com
Postat av: Frida

Tack för dina ord och tack för peppandet ! :)

2009-11-21 @ 13:45:22
URL: http://minusminakilon.blogg.se/
Postat av: Linda

Hejsan!

Ser att du läser min blogg och kommenterar ibland, därför tänkte jag att jag kunde hjälpa dig med det här ämnet.



Ätardag/frossardag, vad man nu vill kalla det är bra just för att man får äta exakt vad man vill under dagen (jag har lördag) och ingenting sätter sig på kroppen av det fett du äter. Det har nämligen med det att göra att om du äter en kost dom 6 övriga dagarna i veckan (jag äter lågkolhydratskost utan fett) så chockar du kroppen den 7e dagen och då kommer den bara släppa igenom allting och samtidigt så stannar du inte upp för att du äter en kost som pågår 7dagar i veckan. Kroppen behöver en chock för att inte vänja sig och sluta gå ner i vikt.



Är du med i vad jag menar?

2009-12-02 @ 13:46:40
URL: http://hollywooddivan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0