Utmaningsdag nr 1

Så idag gick jag ut hårt! En lååång promenad med vovven i snön..fy va kallt!
Sedan intervallträning på crosstrainern..och sedan litet minipass med styrka!

Har nyss surfat runt bland mina favorit-viktbloggar.. Och är såååå imponerad! Vill också gå ner massor i vikt!
Värst vad det går snabbt för alla! Jag har snart hållt på i sex veckor, och endast minus 3 kilo. Känns lite tråkigt att det inte ens kan bli en stadig viktminskning med några hekto/kilo i veckan i alla fall...Det känns som om det är en kamp mellan min kropp och min hjärna. Min kropp, som rent medicinskt inte fungerar som den borde, håller i fettkilona som om det vore en fråga på liv eller död. Och min hjärna är redo för att denna kamp kommer ta lång tid, och att det blir en tävling/kamp på den mentala biten.

Någon som har några bra tips?

Kommentarer
Postat av: Beckis

3kg på 6 veckor blir ju ett snitt på 0,5kg i veckan, vilket är ett bra och hälsosamt tempo. Det är bra om det går lite långsamt sägs det ju. Chansen att hålla vikten sedan ökar ju om kroppen gradvis får vänja sig vid sin nya form. Men det går ju inte att komma ifrån att vi alla helst vill tappa allt över en natt :). Sedan går det ju ofta lite i etapper för de flesta. Periodvis går man ner ganska mycket i vikt, och periodvis ligger man ganska stilla. Helt normalt! Jag kör ganska mycket core-träning. Även om vikten inte ändras så mycket så ger det effekt på midjemåttet! Tränade muskler tar ju liksom mindre plats. Sedan varvar jag det med konditionsträning och för fettförbränningen =D. Lycka till!

2009-12-22 @ 18:35:24
URL: http://www.metrobloggen.se/beckisvikt
Postat av: Hanna

Ge inte upp. Vet hur du ha det.

Under min viktresa har jag också i snitt gått ner 0,5kg. När jag började gick det fort men ju mer jag gått ner ju segare går det. Jag trodde också att jag skulle gå ner mycket fortare och ville gå ner 40kg på ett år. Men nu har jag efter mycket mentaltbearbetning accepterat det går långsamt oavsett hur fort jag än vill att det ska gå. Så försök träna den mentala delen att det får ta den tid det tar. Vet att det grymt svårt men tror det är bra för då lär man sig sätta upp små rimliga mål, som man lyckas uppfylla.

Ett lyckat mål är bättre en ett misslyckat.

kram

2009-12-23 @ 15:32:03
URL: http://gorgina75.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0