Snart så smäller det ;)

Jupps! Snart så...
Just nu är det mycket "snart så.." i mitt liv...Mycket längtan. Snart så ska jag ha min sista examination. Snart så tar jag examen. Snart så är det andra vägningen hos sjuksyster. Snart så kommer familjen och hälsar på hos mig och sambon. Snart så är det jul...snart så är det nyår..*spännande*

Mitt första delmål är 99 kilo. NÄR jag når detta så ska jag shoppa garn! Jepps! Det var hela SEX MÅNADER sedan jag köpte garn sist...Hm.. Och, NEJ det beror inte på att jag är "duktig".. det beror på min sambo som fick ett utbrott när han såg att jag hade gömt ytterligare två kassar fulla med garn. Så sedan dess har jag "bara" fått använda mig av det jag har hemma.. Och om jag inte nämnt detta innan, så ÄLSKAR jag att virka och har sedan ett år tillbaka också lärt mig att sticka! Jättekul och avkopplande! Nu för tiden fungerar det som "belöning" i stället för mat. Det har terapeutisktverkan på mig :D Jag är med i en tävling på
http://stickfrossa.blogspot.com/

Håll tummarna att jag vinner ;)

 

I dag har jag för första gången i mitt 3-siffriga-kilo-liv SPRUNGIT på löpband...hihi..inte länge, men det va en klar början. Jag var å gymmade i dag nämligen. 20 min löpband, 15 min styrka, 20 min cykel + situps ;) Joggandet blev bara 2*3 min. Det va typ allt jag orkade på löpbandet..sedan blev det snabb gång i uppförsbacke. Det gör ont i själen att veta att jag är i så dålig form..Men jag ska ändra på det! Nu ska jag plugga lite så att jag kanske kan ta det lite mer lugnt på den fronten sen ;)


Kommentarer
Postat av: vipsan

Jippi! Hejja! You go girl! Vilken ström av positiv energi som forsar genom dataskärmen. Underbart! Grattis till 2-siffrigt! Visst är det härligt när man efter lång tid, i mitt fall, som tresiffrig få se bara tvåsiffrigt på vågen. Jippi!

Kraaam från Vipsan

2009-12-01 @ 17:19:04
URL: http://vipsan.blogspot.com
Postat av: Viktory

Härligt att du också verkar ha haft en bra dag! Kondition är ju en färskvara så även om man är smal o snärt så kan man ha sämre kondis än en överviktig person. Så det så!

2009-12-01 @ 21:06:19
URL: http://hetsatarn.blogspot.com
Postat av: Lotta

Tack för ditt inlägg. jag blir så glad för alla inlägg. Jag gick med i Aftonbladets viktklubb. Mitt mål var att gå ner 30 kg på 30 veckor. Sen får jag se när jag väger ca 70 om det är så att 65 kanske är mitt mål, men för smal vill jag inte bli. Massa pepp och kramar från mig.

Ska bli bättre att sätta mig vid datan.

2009-12-01 @ 22:37:35
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23274
Postat av: Lotta

Jag glömde ju skriva att jag tycker du är jätte duktig och du har en fin blogg. Jag vill också kunna virka. Kan typ göra en rak halsduk haha inge bra. Sticka skulle jag också vilja Ska ta tag i det där Jag håller tummen att du vinner

Kramis

2009-12-01 @ 22:39:40
URL: http://blogg.aftonbladet.se/23274
Postat av: Garntrollet

Tack för din snälla kommentar! :-) Vad du är duktig med träningen! Grattis till viktminskningen. Jag önskar att jag "orkade" börja, för några år sedan sprang/joggade jag 3 mil/vecka, men har pga. sjukdom tvingats sluta med det.



Lycka till i Stickfrossa's utlottning!

2009-12-02 @ 12:52:40
URL: http://www.garntrollet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0