Lösningen på gårdagens depp

Jag blev inspirerad av era kommentarer igår. Jag gjorde en mix av era förslag. Jag tränade 30 min på steppern, sedan grät jag i duschen...hoppade i pjamasen och låg å tyckte synd om mig själv i sängen. Sedan kom jag på mig själv att det förmodligen var första gången på mycket länge som jag inte löste min depp med att INTE äta. Så tillslut blev jag riktigt stolt över mig själv. Och som ni sa;man måste också tillåta sig själv att vara ledsen också..Jag satte en liten stjärna * i min filofax för att minnas att jag faktiskt klarar av att vara lessen/deppig utan att hetsäta. Jag är riktigt stolt över mig själv.

I dag ska jag träna med min PT, för första gången känner jag mig inte allspå humör...är lite rädd för att det ska bli som förra gången...all smärta å så. Fast jag försöker tänka att den smärtan faktiskt inte är något farligt. Det är bara min kropp som är lat och hellre vill ligga i soffan och äta chips. Min hjärna vill bli smal! Men min kropp är lat och vill inte alls motionera...å andra sidan mår jag ju helt underbart när jag väl står i duschen efteråt..så vad är det att vara rädd för? Jag återkommer senare...;)

(http://sabrit.files.wordpress.com/2009/06/chai-latte.jpg)

 

By the way... Min "jag-ska-fira-första-delmålet-uppnått"-dag...blev som sådan att jag (idag) åkte till mitt favoritcafé med min sambo. Där tog vi en kaffe (han), chai-latte (jag), ostfralla (han) och wienerbröd (han). Jag älskar doften av wienerbröd...har dock aldrig gillat att äta mer än en halv..hm... I alla fall, jag åt inget..men njöt till tusen av min chailatte! ;) Sedan köpte jag en fin hårklämma också. Tanken va inte att jag skulle slösa pengar utan snarare njuta men ändå unna mig själv något som inte var matrelaterat!


Kommentarer
Postat av: Vipsan

Inte visste jag att du också var diabetiker. Nu lärde jag mig något nytt. Tar du sprutor,tabletter eller kost?

Jag tycker att du gör det superbra ju! Ingen tröstätning för att istället njuta, av livet och dig själv. Kalasbra!

En stor kram från ett isigt norr.

2009-12-09 @ 16:11:31
URL: http://vipsan.blogspot.com
Postat av: Anneli

heja heja! Visst är det skönt när man känner att man kan avstå från godsaker och njuta av det man har och sen vara stolt över det!

Jag har lärt mig dricka kaffe tack vare detta med att undvika kaffebröd på fiket. Förr drack jag alltid läsk och en chokladboll. Nu tar jag en kaffe med mjölk =)

2009-12-09 @ 17:45:23
URL: http://tjockblirsmal.blogspot.com
Postat av: Hanna

Fantastikt att du lyckades deppa utan "tröst" försöker komma till den punkten med. Är precis som du äter efter hur jag mår, men kämpar för bli kvitt det.



Känner så väl igen mig i det du skriver speciellt "Min hjärna vill bli smal! Men min kropp är lat och vill inte alls motionera.." Det är som du skriver helt underbart efter träningen

2009-12-10 @ 21:29:50
URL: http://gorgina75.wordpress.com
Postat av: H

Vilket underbart citat!! "Min hjärna vill bli smal! Men min kropp är lat och vill inte alls motionera!" :)

2009-12-12 @ 01:05:32
URL: http://nerkommermanalltid.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0