Falafel och träning

Just nu hatar jag att bo på tredje våningen utan hiss. Jag kom nyss hem från ett besök på Max. Där jag åt en falafelburgare med GI-bröd. Åh, så gott! Jag ÄLSKAR falafel! Finns det något godare? Tror inte det, va?



Innan dess så var jag å tränade med min PT för sista gången detta år. Det låter så stort...hehe..ett år! Aja. Det va ett roligt träningspass som verkligen kändes i varje liten muskel i benen. Konditionsträning på högsta nivå! Massor av intervaller på både 30 och 40 sekunder. Jag kom upp i en fart på 198, inte för att det kanske säger er något. Men jag vet att det är bra i alla fall! Nu gäller det bara att ha motivering nog att orka ta sig tid att träna själv! Jag är helt övertygad om att det kommer att gå bra. Känner mig rätt taggad. Min PT är så otroligt bra stöd...har tänkt på det många gånger..det här med PT är nog ett yrke som har väldigt stora mentala inslag. För egen del känns det ju som att det är det som är det viktigaste! Måste också vara väldigt jobbigt att höra massa klienter klaga hela tiden...men men..det är tur att det finns folk som jobbar som det också! Hon tipsade mig även om ett jobb som jobbcoach...ska söka det så fort jag får annonsen som hon skulle maila. Nu ska jag nog sätta mig och ta och spela lite Sims.


Kommentarer
Postat av: Tess

Klart att det kommer gå bra!!



Får man fråga om du tycker att crosstrainern är ett bra redskap för att träna hemma, om det ger dig mycket för både vikten och muskelbygget? Blir det lätt tråkigt att stå och trampa?



Funderar på att köpa en med tanke på den ilskna kylen som slagit till här och mina inflammerade leder gillar det INTE - :/



KRAM!

2009-12-16 @ 17:00:53
URL: http://bootcampbabe.blogg.se/
Postat av: MiniZillen

SV: Jag tycker att crosstrainern är jättebra! Nu är dock min ett par år..så jag tror att det finns många bättre på marknaden just nu. Då jag har en gammal skada i knät (slagit av ett korsband och en spricka i ledbandet) så gillar jag crosstrainern extra då det känns som man "svävar" och det gör inte alls ont i knät som i andra former av konditionsträning. Dessutom har jag ca 50 kgs övervikt så den är väldigt skonsam mot mina leder..verkligen något jag kan rekommendera!



peppkram

2009-12-16 @ 18:05:12
URL: http://minizillen.blogg.se/
Postat av: Tess

Känns verkligen som att det är något som skulle kunna funka, speciellt under vintertid, när vädret tillåter går jag nog hellre ut och andas friskluft :)

2009-12-16 @ 19:25:52
URL: http://bootcampbabe.blogg.se/
Postat av: Viktory

tänk vad nyttigt att du bor tre våningar utan hiss, massa extra bra motion! =)

2009-12-16 @ 19:58:48
URL: http://hetsatarn.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0