Diabetes & PT

Hej hej! Då var jag här igen...
Har nyss ätit lite efter ett tufft träningspass med min PT.

Först svar på en reaktion på tidigare inlägg; Nej, jag är inte diabetiker (mer tur än något annat). Jag har dock en diabetessjuksköterska. Varför? För att jag har mycket diabetes i familjen och för att den läkare jag först hade kontakt med tyckte att det var bra om jag fick "förebyggande kostråd" av denna sköterska...och så var det väl i väntan på att mina resultat skulle komma.

Sen...så har jag ju haft intervallträning med PT:n igen.  Fy farao va jobbigt det var! Men det va också roligt...och känner mig nu taggad till tusen..och ska försöka börja träna igen..varje dag! Pilates, gym, crosstrainer och steppern..
Funderade på om man ska skaffa sig en pulsmätare? Någon som använder pulsmätare? Och är det något ni kan rekommendera? Funderar på om det skulle vara något för att lättare komma igång med att köra intervallträningen själv..och köra det även utan PT:n.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Totalt antal besökare:
Besökare idag:
RSS 2.0